LEARNING BY DOING

Proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Transnaţional Dunărea

COMUNICAT DE PRESĂ 8 OCTOMBRIE 2017

În perioada 3-5 octombrie 2017 echipa de proiect a Camerei de Comerţ şi Industrie Hunedoara a participat la vizita de studiu organizată de Camera Economică Croată – Regiunea Varaždin, în cadrul activităţilor proiectului Interreg Dunărea “Learning by Doing”. La vizită au participat şi reprezentanţi din Bosnia și Herțegovina, Cehia, Serbia, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, parteneri în cadrul proiectului, dar și stakeholderi din aceste țări.
Obiectivul acestei vizite de studiu a fost să descoperim modele de bune practice noi și diferite, să aflăm de implementarea cu succes a reformei curriculare, să identificăm provocări/disfuncționalități instituționale/de cooperare/culturale care frânează reforma eficientă a învățământului profesional bazat pe practică și să transmitem modelele de succes actorilor locali, iar apoi în alte regiuni din România.
Gazda vizitei de studiu a fost Camera Economică Croată – Regiunea Varaždin. Vizita a acoperit atât tradiționalele sesiuni de lucru cu tema Învățământul profesional și tehnic național, precum și aspecte legate de învățarea bazată pe muncă, cât și vizite la școli tehnice și vocaționale ce aplică sistemul PUE:
– Școala de catering Opatija – prezentarea programelor școlare, premisele desfășurării activității, atelierele și modelele de aplicare a învățământului profesional și tehnic în sectorul turistic; colaborarea cu companii din turism
– Școala de mecanică, logistică și monitorizare trafic din Varaždin
și firme implicate în învățământul professional și tehnic, inițial sau de specializare, ca parteneri pentru practică
– Međimurski dvori – http://www.medjimurski-dvori.hr/
– Milenij Hotels Opatija – http://www.milenijhoteli.hr/
– Metal OBAD – http://metalobad.com/

Dintre învățăturile extrase pe parcursul acestei vizite de studiu, cea mai importantă este cooperarea excelentă între autoritățile regionale, școli, companii, Camera Economică a Croației și Camera Croației pentru meserii și meșteșuguri, care au înțeles importanța formării unei forțe de muncă calificate pentru piața muncii, corelată cu necesitățile acesteia, și le-au transformat în obiectiv comun. Pentru Camera de Comerț și Industrie Hunedoara, această cooperare este un model de urmat.

Despre proiectul Learning by doing

Proiectul ÎMBUNĂTĂŢIREA CAPACITĂŢII PARTENERIATELOR VET ÎN REGIUNEA DUNĂRII PENTRU MODERNIZAREA EFICIENTĂ A SISTEMELOR VET, cu acronimul Learning by Doing este finanţat de Uniunea Europeană prin Programul Transnaţional Dunărea, care sprijină proiectele de cooperare transnaţională în conformitate cu priorităţile strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunării (EUSDR).
Camera de Comerţ şi Industrie Hunedoara, împreună cu Centrul Naţional de Dezvoltare a Invăţământului Profesional şi Tehnic reprezintă România în cadrul proiectului Learning by Doing.
Obiectivul principal al proiectului este îmbunătăţirea capacităţii tuturor actorilor relevanţi în educaţie şi formare profesională prin consolidarea parteneriatelor la nivel regional, naţional şi transnaţional, pentru a facilita dezvoltarea şi consolidarea sistemelor existente de educaţie şi formare profesională din ţările din Regiunea Dunării.
Learning by Doing al cărui Leader Partner este Camera de Comerţ şi Industrie Budapesta, Ungaria, aduce laolaltă 24 de parteneri, din care 11 sunt finantaţi prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), 4 parteneri beneficiază de spriin prin Instrumentul de Asistenţă pentru Preaderare (IPA) şi 9 Parteneri Strategici Asociaţi.
Valoarea proiectului este de 2.358.967 euro, iar durata de implementare este ianuarie 2017 – iunie 2019.
Mai multe informații pot fi accesate la adresa: http://www.interreg-danube.eu/learning-by-doing

GALERIE DE IMAGINI

COMUNICATE DE PRESĂ

Comunicat de presă 5 decembrie 2017

Comunicat de presă 5 decembrie 2017 In data de 5 decembrie ...

Comunicat de presă 31 octombrie 2017

Comunicat de presă 31 octombrie 2017 În perioada 24-26 ...

BLOG

Spuneți Da sau Nu? Pentru telefoane mobile în școli?

Spuneți Da sau Nu? Pentru telefoane mobile în școli? ...

Un exemplu de succes de învățământ dual

Teoria învățată în școlile vocaționale poate fi direct ...

Comentariile sunt inchise.